محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز

1- ابتدا ارتفاع کامل دیوار را از سقف تا کف اندازه گیری نمایید.
2- سپس عرض دیوارهایی را که می خواهید از کاغذ دیواری بخصوصی استفاده نمایید را اندازه گیری کنید. سپس این اندازه های عرض دیوار را با یکدیگر جمع نمایید. 3- ارتفاع دیوار را در مجموع عرض ها ضرب کنید. این مقدار مساحت کل کاغذ دیواری مورد نیازتان است.
4- مساحت کل را بر 16.5 متر تقسیم کنید. تعداد رول های مورد نیاز محاسبه می شود. (مساحت هر رول کاغذ دیواری کره ای 16.5 متر مربع است.)





به طور نرمال برای کاغذ دیواری های کره ای که 16.5 متر مربع را پوشش می دهند، و برای ارتفاع خانه های معمولی یعنی 2.7 الی 2.8 متر هر رول تقریبا 5 برش می دهد و با توجه به اینکه عرض رول های کاغذ دیواری 1.06 متر است، هر رول تقریبا 5.3 متر از پهنای دیوار را پوشش می دهد.
توجه کنید در صورتی که کاغذ دیواریتان طرح دار است مقدار پرتی کاغذ دیواری بیشتر می شود چون مقداری از آن صرف انطباق می گردد.

اصول زیر سازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

یک سوال که خریداران کاغذ دیواری مطرح می کنند، نیاز دیوار به زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری است. اصولا برای نصب کاغذ دیواری فرض بر این است که دیوار کاملا صاف، بدون شوره گچ و رنگ و بدون کنده کاری است. اگر غیر از این باشد دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی دارد. در این مقاله به انواع سطوحی که کاغذ دیواریبا زیرسازی و بدون زیرسازی روی آن نصب می شود و مشکلاتی که پس از نصب کاغذ دیواری روی دیوار نم دار پیش می آید، اشاره می کنیم.


زیرسازی دیوار چیست؟
برطرف کردن عیب و ایراد دیوار نظیر ترک خوردگی و پرکردن تکه های کنده شده گچ دیوار را زیرسازی می گویند. زیرسازی دیوار توسط نصاب کاغذ دیواری انجام می شود که در این زمینه حرفه ای است و لوازم و مواد مورد نیاز زیرسازی را دارد. زیرسازی دیوار غالبا با بتونه کاری انجام می شود. نصاب کاغذدیواری با بتونه و به وسیله کاردک تکه های کنده شده و ترک خورده دیوار را می پوشاند و دیوار را کاملا صاف و آماده نصب کاغذدیواری می کند.

زیرسازی دیوار باید قبل از کاغذ دیواری انجام شود، ولی خشک شدن بتونه نیاز به زمان زیادی ندارد. به همین دلیل می توان یک ساعت پس از زیرسازی دیوار، کاغذ دیواری را نصب کرد.



هزینه زیرسازی دیوار چقدر است؟
زیرسازی دیواری برخلاف نصب کاغذ دیواری هزینه کاغذ دیواری مشخص و ثابتی ندارد، بلکه بر حسب متراژ دیوار، جنس سطحی که کاغذ دیواری روی آن نصب می شود و مدت زمانی که وقت می گیرد، فرق می کند. بنابراین بهتر است قبل از انجام زیرسازی و پس از بازدید فضا توسط نصاب کاغذ دیواری، هزینه را از نصاب کاغذ دیواری پرسیده و با او در این مورد مذاکره کنید. اما معمولا هزینه زیرسازی بین ۱۲۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. درد بیشتر موارد دیوار تقریبا تر و تمیز بوده و نیاز به زیر سازی خاصی کاغذ دیواری ندارد و برای همین نصاب هزینه اضافی برای زیر سازی کاغذ دیواری نمی گیرد.

نصب کاغذ دیواری روی گچ و رنگ

کاغذ دیواری به راحتی روی گچ و رنگ نصب می شود و برای نصب آن صرفا نیاز به چسب کاغذ دیواری است که نصاب ها با خود می آورند. اگر دیوار کاغذ دیواری ترک خورده باشد یا تکه هایی از گچ و رنگ دیوار کنده شده باشد، باید قبل از نصب کاغذ دیواری، زیر سازی انجام شود. همچنین اگر دیوار قبلا خیس کاغذ دیواری بوده باشد و گچ و رنگ ریخته باشد (به اصطلاح دیوار شوره داشته باشد)، نیاز به زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری است. زیرسازی خرابی های دیوار گچی و کاغذ دیواری رنگ زیاد زمان بر نیست و سریع انجام می شود.


نصب کاغذ دیواری روی مولتی کالر

همانطور که می دانید، مولتی کالر کاغذ دیواری برجستگی و فرورفتگی دارد، درحالیکه برای نصب کاغذ دیواری، دیوار باید کاملا صاف باشد. به همین دلیل باید با بتونه تمام سطح دیوار کاغذ دیواری را صاف کرد و سپس کاغذ دیواری را نصب کرد. زیرسازی دیوار مولتی کالر کاغذ دیواری زمان بر و هزینه بر است.





نصب کاغذ دیواری روی کمد و در چوبی

همانطور که در مقاله “نصب کاغذدیواری” و “کاغذ دیواری اتاق” گفته شد، کاغذ دیواری به راحتی روی چوب می چسبد و نیاز به زیرسازی ندارد. کاغذ دیواری به همین دلیل نصب کاغذدیواری روی کمد و در امکان پذیر است. مگر آنکه قسمتی از چوب یا ام دی اف کنده کاغذ دیواری شده باشد که در این صورت، نصاب باید ابتدا خرابی ها کاغذ دیواری را درست کرده و سپس کاغذ دیواری را نصب کند.




نصب کاغذ دیواری روی کمد و در فلزی
اگر قصد نصب کاغذ دیواری روی سطح فلزی را دارید، بهتر است بدانید که خوشبختانه نصب کاغذ دیواری روی کمد و در فلزی امکان پذیر است. اما اگر سطح فلز برآمدگی داشته باشد، قابل ترمیم نیست و کاغذ دیواری نیز به همان صورت روی آن نصب شده و در (یا کمد) بعد از نصب کاغذ دیواری نیز برآمدگی را نشان می دهد. نصب کاغذ دیواری روی فلز، نیاز به زیرسازی ندارد، مگر آنکه از قبل کاغذ دیواری روی آن نصب شده باشد که در این صورت باید ابتدا کاغذ دیواری قبلی را جدا کرد.

نصب کاغذ دیواری روی دیوار نم دار
متاسفانه دیوار خیلی از خانه ها نم دارد و هرگز هم خشک نمی شود. نصب کاغذ دیواری روی چنین دیواری توصیه کاغذ دیواری نمی شود. اما اگر حتما قصد نصب کاغذ دیواری قابل شستشو را دارید و امکان خشک کردن دیوار هم نیست، باید کاغذ دیواری را از بهترین کیفیت موجود در بازار انتخاب کاغذ دیواری کنید. اگر جنس کاغذ دیواری مرغوب باشد، با وجود نم مداوم دیوار، پوسیده و کنده نمی شود. تنها مشکلی کاغذ دیواری که بوجود می آید این است که لکه های آب (در قسمت های خیس دیوار) کم و کاغذ دیواری بیش از روی کاغذ دیواری مشخص است. یعنی رنگ کاغذ دیواری در آن قسمت ها تیره تر کاغذ دیواری نشان می دهد. برای جلوگیری کاغذ دیواری از این مشکل نیز می توان برای دیوار نمناک، کاغذ دیواری تیره رنگ انتخاب کرد.



برای مشاهده کاغذدیواری تخفیف خورده اینجا کلیک کنید. کاغذ دیواری ارزان